31 lipca 2015 r. została uruchomiona strona www.obywatel.gov.pl na której udostępniono ponad 100 najpopularniejszych usług świadczonych przez administrację dla obywateli.
W serwisie znajdują się informacje o tym, jak załatwić sprawę w urzędzie: jakie należy wypełnić formularze, ile wynoszą opłaty i gdzie trzeba się zgłosić. Wyszukiwanie ułatwia przejrzysta struktura – sprawy są podzielone tematycznie (według typowych zdarzeń życiowych), a nie właściwości urzędów czy instytucji. Na stronach można również znaleźć objaśnienia dotyczące funkcjonowania 19 wybranych rządowych portali tematycznych.
Ponadto w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów rozpoczęła działalność Informacja dla Obywatela. Pod numerem telefonu 222 500 115 pracownicy KPRM informują obywateli o tym, gdzie i jak załatwiać sprawy urzędowe. Można tam jednocześnie zgłaszać postulaty, uwagi i opinie dotyczące poszczególnych procedur.