Już niejednokrotnie namawialiśmy Państwa do założenia profilu zaufanego, który umożliwia załatwienie wielu spraw urzędowych, w tym podatkowych, bez wychodzenia z domu. Teraz ta operacja stała się jeszcze łatwiejsza.

Od 17 czerwca b r. w trakcie wideospotkania z urzędnikiem można założyć tradycyjny (nie tylko tymczasowy) profil zaufany, który będzie ważny przez 3 lata.
Profil zaufany to bezpłatna metoda potwierdzania tożsamości obywatela w systemach internetowych podmiotów publicznych. Można za jego pomocą zalogować się do takiego systemu, a w razie takiej potrzeby złożyć podpis elektroniczny (podpis zaufany), który wobec podmiotów publicznych jest równie skuteczny jak podpis własnoręczny.
Obecnie, aby założyć profil zaufany mamy dwie główne opcje do wyboru:
– przez internet, za pośrednictwem bankowości elektronicznej
– wypełniając wniosek w internecie, a później składając osobistą wizytę w punkcie potwierdzającym.
Od 17 czerwca 2021 r. pojawiła się kolejna możliwość: wideospotkanie z urzędnikiem.

Co można załatwić dzięki profilowi zaufanemu?

  • Zalogujesz się do Internetowego Konta Pacjenta
  • Złożysz wniosek o wydanie dowodu osobistego
  • Sprawdzisz, czy dowód osobisty jest gotowy do odbioru
  • Sprawdzisz swoje punkty karne
  • Złożysz wniosek o świadczenie 500+
  • Złożysz deklaracje podatkowe na portalu podatkowym
  • Wystąpisz o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego
  • Złożysz wniosek o rejestrację działalności gospodarczej
  • Wyślesz pismo do podmiotu publicznego

Aby stworzyć profil zaufany wystarczy wejść do serwisu pz.gov.pl

Źródło: Cyfryzacja KPRM