Okazuje się, że prawie 25% mikro, małych i średnich firm nie ma strony internetowej i nie korzysta z żadnych technologii informatycznych. Obniżają tym samym swój biznesowy potencjał i stawiają na gorszej pozycji w stosunku do konkurencji.
Jak wynika z raportu „Cyfryzacja polskiego sektora MMŚP” przygotowanego wspólnie przez Konfederację Lewiatan, home.pl oraz Microsoft, polskie firmy z sektora MMŚP rzadko inwestują w technologie teleinformatyczne (ICT). W badaniu oceniono stopień cyfryzacji polskich firm biorąc pod uwagę kilka podstawowych zastosowań ICT w biznesie, takich jak:
- prowadzenie portalu on-line,
- obsługa klientów przez Internet z wykorzystaniem poczty elektronicznej,
- posiadanie strony w mediach społecznościowych,
- wystawianie e-faktur,
- zarządzanie zasobami z wykorzystywaniem odpowiedniego oprogramowania,
- przesyłanie danych w chmurze.
Z jednej strony prawie 40% przedsiębiorstw wykorzystuje co najmniej 3 z nich, ale z drugiej żadnej z tych technologii nie korzysta blisko co czwarta firma MMŚP.
Tymczasem, jak podkreślają autorzy raportu przedsiębiorstwa, które mają pozornie gorszy start np. ze względu na fakt, że działają w miejscu, gdzie jest mało potencjalnych klientów, mogą szczególnie dużo zyskać wdrażając rozwiązania ICT.
źródło: konfederacjalewiatan.pl
Mało przedsiębiorstw stawia na mobilność, dlatego wersje stron internetowych dostosowane do otwierania na smartfonach czy tabletach nadal cieszą się małą popularnością.
Zaletą nowoczesnych technologii jest wzrost efektywności pracy oraz oszczędność czasu, rozwiązania teleinformatyczne są również niezwykle pomocne w budowaniu relacji z klientem.
Raport „Cyfryzacja polskiego sektora MMŚP. Wpływ digitalizacji na produktywność pracy i konkurencyjność biznesu: przykłady transformacji laureatów FIRMOWYCH (R)EWOLUCJI” można przeczytać tutaj.
Jeśli są Państwo zainteresowani przebudową lub stworzeniem nowej strony internetowej, serdecznie zachęcam do współpracy z TaxPr, która stworzyła aktualną stronę internetową naszej Kancelarii.